Monday 4 February 2008

WILAYAH PRA-TIDUR ZZZZZZ

Post no tiga…

Ok post terdahulu saya dah bercerita sehingga stage keempat yaitu stage yang dicari-cari oleh penggemar KM. Tapi sebenarnya bukan berakhir disitu. Masih ada lagi stage yang lebih sempurna. Nanti saya akan ceritakan satu-persatu, untuk kali ini saya belum lagi cerita pasal stage seterusnya.

Kali saya ingin menerangkan berkenaan hipnagogik atau WPT (wilayah pra-tidur). Post saya terdahulu saya dah sentuh berkenaan WPT. Kali ini saya ingin menambah sedikit lagi berkenaan WPT. Sebenarnya setiap orang mengalami WPT ini. Cuma antara sedar atau tidak dengan kata lain, peka atau tidak je. Ada orang yang saya temui berkata dia tak pernah melalui WPT. Sebenarnya dia tidak perasan je.

Baiklah jika anda ingin tahu bagaimana situasi WPT saya akan terangkan tanda-tanda atau kejadian-kejadiannya. Sebenarnya ada cara untuk dapat KM dgn cara mudah melalui kaedah WPT. Kaedah WPT untuk mendapatkan KM dgn cara mudah ada dalam ebook saya peringkat Dua. Sebenarnya saya dah sediakan ebook sehingga peringkat advance. Ebook pertama adalah peringkat Dasar atau asas RM5 jer. Peringkat satu RM10.00 peringkat Dua 20.00 peringkat Tiga RM30.00. dan peringkat advance RM50.00. Satu lagi jika anda berminat anda juga boleh kursus Jarak jauh (online) Anda dipantau setiap 3 hari. Anda Cuma buat latihan mudah yang saya berikan dan saya akan bertanya setiap 3 hari untuk perkembangan seterusnya. Pertanyaan dan kemuskilan boleh berhubung terus melalui email. Bayaran kursus boleh refer ke laman WEB.

Anda juga berpeluang untuk kursus hadir diri. Hadir diri saya akan ajarkan teknik CIPTRA (cipta trance). Abapila anda dapat cipta trance maka secara otomatik anda dapat KM dgn mudah. Kaedah ini cuma diKhususkan untuk yang hadir diri sahaja. Sedikit penerangan berkaitan trance: Meditasi memerlukan trance untuk sampai ke puncak meditasi(samadi) Biasanya untuk mendapatkan trance kita mengambil masa 5 minit ke 1 jam lebih kurangla.. Setelah melalui Trance tadi barulah kita beransur-ansur kewilyah kekosongan atau kesedaran sahaja. Waktu ini semua alam dan jasad tidak terasa hanya kesedaran semesta raya saja yg kita ada. Orang yang biasa buat tahula.

Saya tak nak cerita panjang ttg meditasi. Saya cuma ingin membuat perbezaan trance sahaja. Manakala trance teknik atau kaedah CIPTRA sangat berbeza. Kita boleh ciptakan situasi trance ini. Tak payah tunggu lama-lama Cuma 3 saat saja InsyaAllah kita dapat rasa trance CIPTRA.

Sebenarnya banyak kaedah untuk mendapatkan KM. Ada yg senang dan ada yang susah, tak kurang juga ada yg memerlukan kesabaran latihan. Pendek kata ada bermacam cara. Kaedah yang saya ajarkan mungkin sesetengahnya sama dan sesetengahnya pula agak berlainan dgn teknik-teknik yang sedia ada.

Kembali kepada topic yang asal. Macamnana kita dapat tahu atau mengalami WPT. Malam ni anda cuba perhatiakn sebelum anda terlelap. Apa yang berlaku? Mesti ada.. kalau tidak perhatikan mungkin kita tidak perasan. Kita terus terlelap jer.. Siapa yang boleh bagitahu saya apa rasa atau situasi sebelum terlelap saya berikan setu ebook peringakt asas percuma…

4 comments:

  1. Hehe, menarik hati dan kian menarik sahaja untuk diresapi. Maaf. Buat penekunan, saya mahu bagi pengalaman cara buat kosongkan jiwa. Misalnya agar mudah khusyuk dalam shalat atau meditasi. Ini hanya memerlukan beberapa sekon sahaja. Pusatkan pikiran, tempelkan ujung lidah di langit mulut. Lalu gosok perlahan. Tentu akan timbul rasa amat sangat geli. Tapi jaga jangan sampai tertawa. Lakukan gradual, sampai timbul hening. Tapi harus tetap sadar buat cegah delirium. Klo gagal dalam satu minit, segera hentikan!!

    ReplyDelete
  2. Yang saya ingat sebelum terlelap fikiran saya seolah2 berada diawang2ngan dan mata hitam rasa macam naik ke atas kelopak mata. Situasi ni berlaku hanya dalam beberapa saat sebelum saya zzzzz..

    Malam tadi saya cuba tapi terlepas. Sedar2 saja dah jaga dari tidur.. Kalau saudara tak keberatan, bagilah tips mcm mana nak gnakan WPT ni..

    ReplyDelete
  3. Boleh...
    Anda cuba saja.. pekakan situasi ketika sebelum terlelap.. cuba tahan jangan jadi tertidur.. buat 3 hari sila lapurkan kepada saya hasilnya.. terima kasih.

    ReplyDelete
  4. entry ni dh lama tapi saya baru jmpa hari ni sbb tgh cari penjelasan tentang bayangan atau objek yang saya ternampak dalam keadaan separuh sedar. Paling kerap saya alami ialah ketika hampir terlelap saya merasa seperti masih trjaga dan seolah melihat kearah dinding dengan jelas sehingga dapat melihat permukaan dinding yang tidak rata dengan jelas.

    ReplyDelete

SILA KOMEN DISINI.